Wednesday, March 2, 2011

budak-budak sekolah

hari ini saya gelak golek-golek...

kerana mereka-mereka yang sepuluh orang itu...

walaupun dalam hati saya kesian..tapi saya tak dapat menahan ketawa membaca ayat-ayat mereka..


mereka2 yang sepuluh orang itu, sept ini akan menduduki UPSR..jauh di sudut hati saya, macam mana la mereka2 nk jawab soalan nanti yer..


bila tunjuk gambar tomato..yang dieja tomtom..

bila tunjuk gambar lembu..yang dieja lebung...

bayangkan kalau eja kerbau, kebur jadinya...hihihi

itu belum masuk lagi main, kain , kait, daun, paip dan yang seangkatan dengannya..sudah pasti tunggang-langgang...


mereka2 di kelas saya cuma diajar buat ayat mudah..


kalau dalam gambar ada perbuatan membaca buku..cukupla sekadar buat ayat

Ali sedang membaca buku...tak perlu seperti ini..

Aizat dan Irfan igin menbaca buku cerita Sang kancil tetapi buku itu tiada di pustakaan, jadi kenak pingjan dari EZDil..


kalau diberi perkataan 'menangkap' cukupla sekadar ayat

Ayah menangkap seekor ayam ...tak perlu seperti ini...

Saya hendak menangkap ayam tetapi terkena kucing...


owh mereka2 yang sepuluh orang ini...

berapa kali cikgu ulang..

buat ayat mudah saja..tak perlu panjang2 sebab nanti makin panjang makin banyak salah eja dan struktur ayat...

faham????

p/s: sedih bila satu hari salah seorang dari mereka datang jumpa saya waktu rehat nangis2 rayu xnak masuk Pendidikan khas.....



2 comments:

  1. hahahha...saya yang bace nih gelak guling-guling, budak yang mane menangis taknak masuk ppki tu....heheheh

    ReplyDelete
  2. nabila...muka insaf kemain..sy suh la pas mkn masa rehat baca buku ngan saya 5 ke 10 min..hmmm...smpi ke sudah xder pun....

    ReplyDelete