Tuesday, July 31, 2012

Apam Polkadot Yang Semeweh

Yieehaa...siap sudah percubaan saya buat apam polkadot..percubaan kali pertama...Alhamdulillah menjadi...tapi polkadotnye tak berapa comei..kiki....kena kecikkan muncung piping bag yang buat sendiri itu lain kali...baru boleh dapatkan dot yang comei sikit...

Untuk percubaan pertama ni saya buat inti coklat..nutella gitu...padahal dah beli filling blueberi ngan stoberi..last2 boh coklat je...tapi saya letak sikit sangat..tak berapa nak rasa..lain kali kena letak banyak-banyak..baru cair di mulut, tidak di tangan..hihi...

Assistant saya yang sangat 'budiman', membantu semua keje2 saya tentula si tecik keriting bam-bam...masa si tecik takde, taknak plak buat..bila si tecik balik, baru ummi sibuk nak menggodak apam ek...suka bila di dapur dengan si tecik..macam pegi berperang..berkecah dapur..tapi abi tengok siaran olimpik kat tv cam takde apa je..haipp!!!...lelaki itu memang boleh hidup dengan aman damainya padahal bini kat dapur bergocoh dengan si anak...

Satu adunan dapatla dalam 60 biji...resepi saya amik kat en.google la...kamu-kamu boleh search je, ikut je step by step dia, pasti menjadi...setakat nak buat makan..kalo nak berbisnes tu mungkin lain caranya kot..

p/s : Nak cuba resepi baru..cornflake coklat..tapi cornflake lum beli..tengokla dalam next-next week..eh, bukan next-next week dah raya ke?

2 comments:

  1. waahhh...tahniah utk ummi syifa bam bam! sedap ni buat bukak posa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yummi2 gitu!!!!!!!!!aku kau nak ke..dtgla bkk pose teratak ummi syifa..ekeke...

      Delete