Friday, April 6, 2012

Ya Allah, Jauhkan Hati Saya dari Bersangka Yang Buruk-buruk...

Bagaimana ye nak beritahu dia, saya bukannya berkira, tapi saya sendiri menumpang!!!

Kalau saya berkira tidak saya dan suami hantar dia hari tu hingga depan pintu rumah..memikirkan tiada lagi bas lewat petang itu...
Kalau sesekali, saya boleh terima..tapi ini hampir setiap hari...
kalau satu jalan, saya pun boleh terima, tapi ini saya kena pusing jauh...
kalau suami yang menjemput, saya masih juga boleh terima, tapi bila adik ipar yang menjemput, saya tidak selesa..lebih-lebih kalau ibu mertua saya ikut sekali...sudahlah menjemput saya, terpaksa pulak menghantar dia...

Hingga ada satu masa, saya cuba mengelak dari dia...sungguh saya tidak selesa...tapi saya tidak tahu bagaimana nak bagi dia tahu...

Dia bukannya takde lesen memandu..dengan bangganya dia bagitahu baru menghidupkan lesennya beberapa hari yang lalu...(saya masih lagi L tak abih2, jangan mengandung lagi dah...xsempat abis lg ni kang..opps!lari tajuk sekejap).Rumah batu atas tanah sendiri bukan kategori orang susah...dia berada di tempat sendiri..pasti ada suami atau saudara-mara, anak-anak buah yang boleh menjemput....dia cikgu yang ada beberapa tahun lagi nak pencen, jadi pasti gaji sudah besar..kenapa dia begitu kedekut untuk membeli sebuah kereta auto yang kecik-kecik untuk dia ulang alik pergi kerja...

Saya cuba ikhlas......tapi......

owh, jahatnya hati saya....berkirakah saya?










4 comments:

  1. Aik, saya kenal ke dia? 'Dia' kah?
    Bila masa pulak kamu dh berbaik dgn dia? Huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia yg sy maksudkan x sama ngan dia yg anda maksudkan...hehe...

      Delete
  2. sabar..ada hikmah disebaliknya,insyaAllah....:)

    ReplyDelete