Thursday, October 20, 2011

free loader

Pagi ni otw ke tempat keje, melayan riuh pagi era.. topik pagi ni free loader..free loader ni istilah yang digunakan untuk orang-orang yang suka barang free. (tapi maksud sebenar free loader ni jahat sikit arr...semua barang nak free jer...insya Allah, saya bukan yang sebegitu)

Walaupun ada sikit kena-mengena....hehe saya sangat suka free gift ni..(bohongla kalo orang tak suka)..dan free gift juga sangat mempengaruhi saya bila nak beli apa-apa..contohnya Macbook Pro..xder free gift pun..cuma akan dapat sleevecase n keypad protector..yang acer timeline ni..8 free gift saya dapat tau...(padahal tak mampu beli macbook pro..huhu)..juga sangat suka ke booth2 yang ada buat pameran..sangat suka mengumpulkan barang2 percuma. kalau kenduri kawen, saya suka dengan goodie bag..tak sabar2 nak tahu apa barang dalamnya..sangat suka walaupun hanya ada sapu tangan dan cenderahati yang cantik kiut miut itu... (err..untuk bakal peranten azian rashid...saya lebih suka kalau dalam tu ada voucher melancong, pusing-pusing pulau mutiara..haha)

Rupanya penyakit suka barang free ni bukan saya sorang.. contoh terdekat mak saya (mana tak tumpah kuah kalau bukan ke nasi, opps!)bila mak beli sabun, mesti cari yang ada hadiah seperti daia.. sanggup dia beli sabun daia tu banyak-banyak semata-mata nak dapatkan pinggannya, nk cukupkan satu dua set (selalu 6 biji)... bila dah berkahwin ni pula, saya tengok kat umah mak mertua saya bukan main banyak lagi stock ubat gigi fresh n white..hmm...rupanya dia mengumpul cawan n pinggan hadiah tu..siap dapat buat berset-set lagi..huhu...ada juga antara kawan-kawan saya (termasuklah saya..hihi)sukakan sample2 promosi.. sample pad, sample minyak wangi...

sebab tu saya rasa strategi beli satu percuma satu sangat menjadi..so...kedai kecil dina tunggu apa lagi!!!



p/s: tu baru free gift...saya dah suka....kalau big punyer gift...lagiiii saya suka..





2 comments:

  1. haha.. aku suka! aritu aku pi Giant, beli shokubutsu sebab dapat bekas sabun comei pompuan Jepun tu.. tak pernah2 pakai pun shokubutsu tue.. tapi sebab nak bekas tu, ku beli jua..
    b/p Kedai kecil dina: no comment!

    ReplyDelete