Tuesday, August 23, 2011

gelap

syifa makin susah diajak tidur...
terlalu banyak benda yang ingin dieksplore..
jadi malam tadi, saya tutup semua lampu..betul2 gelap..

saya baringkan syifa disebelah saya..
dalam kegelapan itu, dia bangun panjat badan saya...
kemudian direbahkan kepalanya atas dada saya..
saya tepuk2 dia sikit terus terlena..

sangat chomelll...
saya teringat dulu lepas bersalinkan syifa, nurse pun letakkan dia atas dada saya...
mungkinkah tempat paling selamat bagi baby adalah apabila dapat mendengar degupan jantung ibunya..
apakah dalam gelap gelita itu, syifa takut???
menyesal plak saya membiarkan anak tidur dalam ketakutan...

cepat2 saya kejutkan encik suami untuk bukakan lampu tidur..
saya baringkan syifa di sebelah...
sampai pagi dia tidur....







No comments:

Post a Comment