Wednesday, February 27, 2013

Astro yang sungguh asteruk, hampagas cap jamban

Ini sesi luahan perasaan...

Awal januari,lupa tarikh... dalam 20 ++ macam tu...adik kat kg call, astro xleh pakai...sebab malam sebelumnya kena black out satu kampung..esoknya terus astro takleh tengok...astro kat kampung atas nama saya...dah bertahun pakai..sejak belum kahwin pun lagi....

Okay, saya terus suh boss saya aka en.suami call astro cust service..bla bla bla..mintak no ic, no akaun segala...dia transfer ke bahagian technician...ooo..kena duduk depan dekoder la gayanya...
mintak abang ipar yang kebetulan balik kampung, call astro lagi untuk bantuan teknikal..

Cuba-cuba pun x dapat, diorang kata kena tukar dekoder, sebab dah rosak...ok!

Esok-esoknya saya suh lagi en. suami call lagi customer service mohon tukar dekoder...dia mintak no siri dekoder plak dah...ok!call lagi nanti...

Dah dapat no akaun, no siri..n whatso ever yang dia mintak, call lagi cust service...katanya tunggu dalam 7 hari bekerja...ok!

Lepas 7 hari, xde sape pun datang pasang..saya siap bagi extra lagi sampai 9 hari...suh lagi en. suami call cust service, dia bagi no installer...call plak installer...katanya tak dapat arahan dari astro pun..call lagi cust service...suruh tunggu lagi..

Dah la tiap kali call, kena cerita detail dari awal sampai akhir...ok! saya sabar!ingat bil tepon saya, free agaknya...

Untuk makluman, perbualan di atas dengan pihak Astro dilakukan oleh en. suami...sebab en. suami kalo bercakap dengan operator ni baik sikit..lemah gemalai je...katanya yang keja operator ni selalunya oku..kesian diorang...

Masuk Februari...dah lepas raya cina dah pun, dah balik kampung pun saya..takde jugak respon dari astro..wah wah wah..ini sudah menaikkan darah saya...jangan sampai saya yang bercakap sendiri..kena sumpah seranah kang sape yang menjawab..nasib la...oku x oku...sape suh keje ngan astro...kan...

Ahirnya..Saya call sendiri..suara dah tinggi..hasil 5 tahun jd cikgu..sekejapan je temp naik...saya cakap kalau tak reti buat keja, baik bela itik...dah la bil kena bayar....Diorang janji settlekan cepat...siap call installer la..siap buat report untuk cepatkan la..siap suggest suruh tukar installer, tapi berisiko makin lambat...macam2 hal la...yang pasti semua hampeh!!!!!sehampeh siaran yang takleh tengok time hujan!!!!!!

Hari-hari yang berlalu, saya sedikit busy...dengan tak sihat lagi...dengan sakit tekak lagi...terabai jugakla saya nak push diorang dalam seminggu dua...

Pastu, semalam saya tertinggal henpon...boring2 godeh2 laptop, terfikir nak bukak website astro..ooh, ada feedback form rupanya..boleh buat aduan ni...terus saya emel...dengan berterus-terangnya saya tulis perkhidmatan hampeh, makan gaji buta, saya cakap baik-baik taknak layan, nak tunggu saya hangin dulu ker.....dan dan tu jugak orang dia call...(henpon tertinggal kat rumah, kebetulan ada ladap..balik pukul 5, tengok2 ada 2,3 miscall dari astro.., 2,3 miscall dari installer...hmmm) dan hari ni, dan-dan plak installer call...installer baru...nak datang pasang...siap mintak alamat, no fon adik kat kg..kalo tak datang petang ni, siap ko kena bambu ngan aku...

Installer yang lama..yang nama Wan tu ntah mana pergi...installer baru ni kata si Wan tu dah kanselkan permohonan saya sebab dia call saya tak dapat...bontot ayam dia ah...saya yang call dia selama ni..siap balas2 mesej lagi..along saya pun ada call..haishhh!!!ikutkan hati nak je aku hantar mesej sumpah seranah ni karang...sabar, sabar.....

Untuk asteruk...korang memang hampeh la buat kerja...macam taikkk....kalo bukan untuk dapatkan siaran yang lebih baik,ingat aku teringin sangat nak pasang astro??jaga2..aku tengah ushar skybox neh...







No comments:

Post a Comment