Monday, January 14, 2013

Si tecik syifa dan itik gergasi...(bukan citer dongeng)

Satu petang, syifa baru balik dari rumah tokmak..umi sambut dekat muka pintu tapi dia menempel dekat pagar..rupanya anak jiran 2 beradik tengah seronok mandi kolam...bersorak syifa dari tepi pagar...menempel, terlompat2...sesekali dengar suara dia menjerit...eksaited....budak2, apa dia tahu...sangat tulus ikhlas..kalau benda yang dia suka, dia akan gelak golek2..walhal, anak jiran x ajak dia join pun...

Umi abi tinggalkan dia kat luar untuk beberapa ketika..tapi dalam hati umi rasa kesian..melompat2 syifa dari tepi pagar..saya tahu dia ada hati nak join anak jiran mandi kolam...hai la hai...kesian giler umi tengok momen itu..lalu, umi paksa abi angkat syifa masuk rumah...sampai mlm syifa merajuk..huhu..

Dan, saya ialah umi yang tidak sanggup berkata tidak terutamanya melibatkan hal si tecik syifa..pasti kamu2 sang ibu juga sebegitu.,,lalu semalam kami pergi tesco, beli kolam dan pam...sampai rumah aje, gigih pula abi pasang kolam tu..isi angin dan air..pastu gigih pula pamkn pelampung itik.,.umi syak abi nak berendam sama syifa la...opps!!!haha...

So, berendam la si tecik syifa dengan itik gergasi pd malam2 hari...nak pujuk suh berenti, owh!!!sikit punya seksa...

6 comments:

  1. Alahai..nape mandi tak pakai baju...aku ada nk let go swimming suit sofia timedia2 tahun...baru pakai sekali sbb lepastu dah tak muat..sofia kan gemuk dulu2.. Kalu mg nk aku nak let go murah2 je..aku beli dekat 40 lebih kot harga dia...lagi pun aku nak beli kan swimming suit baru kat sofia...nak simpan pun tak tahu lagi adik dia past ni laki or puan..hehehe..if minat la..kesian si tecik tu sejuk berendam lama2...

    ReplyDelete
  2. Owh nora, si tecik pakai bj saiz 4 thn...spender pun aku x pkaikan ek...kijam btul aku...

    ReplyDelete
  3. aipp..x malu la...he3x... budak2x memang suka berendam dalam kolam xkire masa..jenuh nak pujuk berhenti kecuali bile dah biru birat tu...akak malas nak kemas balik lepas tu he3x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abi dia yg kemaskn...dh 3 hr, blik je berendam sampai kecut jari...xtau la smpi bila bertahan.

      Delete
  4. Eh...berat dia berapa? Tp dia 3 thn ek thn ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh lame aku xtimbang berat dia...yup, 3 tahun....tp pkai bj umo 4 tahun...si tecik yg debab n tgi..

      Delete