Thursday, November 8, 2012

Cerita Perpindahan Cikgu-Cikgi

Saya tertarik dengan cerita kawan saya..7 tahun di negeri bawah bayu...akhirnya dapat berpindah ke semenanjung..ke perak rasanya...walau tidak ke kampung halaman sendiri, dapat balik ke kampung suami pun dah seribu rahmat buat dia.....

Teringat dulu masa saya mohon pindah dari bumi kenyalang..masa isi borang macam-macam khabar angin, spekulasi itu ini..opsyen ni susah nak dapat pindah..opsyen baru la..kena sah jawatan dulu la...dahla baru setahun jagung, tak mungkin la dapat pindah..alhamdulillah, percubaan pertama saya, terus dapat..bila dah dapat macam-macam juga orang mengata..menuduh saya punya kabel besar.haha ..ianya ketentuan Allah..Dia yang merencanakan semuanya...

Untuk sesi persekolahan tahun depan, 4 rakan guru sekolah saya dapat pindah...gembira untuk mereka..walau nanti bilangan pengunjung tetap bilik sejuk bakal berkurang..sedih? ..mestilah..sebab mereka  tempat saya merujuk..tempat saya bertanya..mereka juga antara yang berdedikasi di sekolah saya....buat kak linda dan kak suhai...semoga sukses di tempat baru..semoga ukhuwwah yang terjalin tetap terus segar sampai bila-bila...mohon ampun maaf andai ada tersilap kata dan perbuatan...mohon halalkan mana yang terlebih dan terkurang...





Buat rakan-rakan yang tidak dapat berpindah...yakinlah..rencana Allah itu lebih baik..pasti ada beribu rahmat buat kalian..berdoa dan terus berdoa..


No comments:

Post a Comment