Tuesday, March 2, 2010

Zoo Ayer Keroh, Melaka

apsal aku tersinggah dan terlawat zoo ayer keroh????konpius jap..dulu zaman kanak-kanak riang xder plak tersinggah maner-maner zoo...ni dah nk jd mak orang, boleh plak dating kat zoo ngan encik suami...
hmm..
kejadian berlaku pada jam 3 petang, hari ahad 28 feb 2009...
aku n en.suami ader kenduri kat umah officemate en.suami..dah kenyang mkn ntah macam maner tetiber tersinggah zoo ayer keroh...idea aku sebenarnye..en.suami ikutkan ajer...
masuk kena bayar rm7..murah la plk..sbb aku rasa kos nk jg binatang2 ni semua x tercover ngan byrn masuk tuh...
memandangkan ader baby dalam perut aku,kami sebulat suara setuju naik tren..cm zaman budak2...bayaran naik tren rm2...
macam berlakon dalam citer madagascar la plak..escape to africa...huh..macam2..
tapi sonot sbb dapat pusing-pusing dan tak penat...
dalam pukul 4,ader pertunjukan gajah...berpeluangla raba-raba sang gajah..rupanya-rupanya sang gajah ader jari sebatang..letak kat hujung belalai..ooooo.....
pastu jalan2 sikit tengok burung,tengok ular,tengok monyet...
sebelum keluar singgah jap kat souvenir shop...
yang paling menyeronokkan,on the way balik,singgah makan sup tulang,telur dadar n kerang..
dekat kedai sebelah maktab..
wah...hari yang sungguh seronok..tiba2 rasa en.suami sungguh comel...

No comments:

Post a Comment