Saturday, March 10, 2012

Memperkenalkn Famili Baru Saya Cik Oly Dari Jepun!!!

Kamera pertama saya, jenama kodak..yang guna filem tuh..nak kena habiskan semua filem, pastu pergi kedai cuci gambar..baru boleh tengok gambar jadi tak jadi...bukan macam sekarang..boleh view, edit dan segala bagai ..kalau agak tak jadi boleh delet2..saat menunggu gambar sudah di cuci adalah momen-momen yang mendebarkan...sudahlah masa hantar, bukan terus dapat..seingat saya makan masa 3,4 hari juga...


Kamera pertama saya harganya RM88..masa tu kamera digital sudah mula mendapat tempat..jadi kamera pesen lama itu, dipromokan, mengabihkan saki-baki stok kot..sebab tu la murah..siap dapat 2 gulung filem free lagi..haha..lucu gila...sebab banyak gambarnya saya tak sempat cuci pun..yer la...bila dah habis pakai, simpan dulu sementara ada duit nk cuci..sampai masuk angin pun ada..

hayat kamera tu dengan saya tak lama..kemudian henfon kamera pula beranak-pinak di pasaran..dari yang gambar blur, sampaila ke 5, 8 megapixel..pergi mana-mana ajer boleh snap gambar..tapi sedikit leceh..memori telefon banyak lagi mende alah lain nak disimpan...lagi pun macam tak berapa feeling amik gambar pakai telefon...(hihi....)

Sehinggalah hati terjatuh chenta dengan Nikon 1..kamera digital yang kompak dan ringan dan boleh diselit dalam beg untuk di bawa ke mana-mana..owh...momen-momen indah dalam kehidupan ini terlalu banyak untuk diabadikan..apatah semenjak ada model amatur si tecik Syifa, lagilah keinginan memiliki Nikon 1 membuak-buak..rakus sungguh nafsuku..(eheh)

sape tak tergoda?habaq mai!!!!!dahlah kaler putih..seksi..mengancam..auwww!!!

lalu...haa...ni objektif entri kali ni sebenarnya...berjalanla sepasang suami isteri bersama model amatur ke JJ mensurvey Nikon 1..tilik punya tilik....terasa je nk grab 1..tapi masih juga berkira-kira...tadi kata nak survey jer...dan-dan tu jugak mamat cino tukang promo tuh pomot plak kamera Olympus pen mini...kaler putih juga...aduh!!!!kofius sudah...chenta di hati sudah berbelah bagi...Cik Oly itu menggoda dan menggoda akhirnya berjaya menumpaskan Cik Nikki...owh!!!!


Finally...Cik Oly berjaya menambat hati..ohsem!!!!inilah satu-satunya kamera digital milik saya...hmm..nanti saya review mende alah ni dalam entri yang lain..(haha...poyos!ada ke orang nak tahu....)..takpela..syok sendiri itu cool!!!!

Beberapa hari selepas ini akan lebih busy menggodeh-godeh Cik Oly...


No comments:

Post a Comment