Wednesday, February 1, 2012

Norcolut


Ini la pil yang saya dapat semalam..


Norcolut..pil untuk turun darah...kena makan 1 biji 2 kali sehari..doktor bagi untuk 5 hari..2,3 hari lepas tu period akan datang seperti biasa..kata puan doktor...itupun selepas di scan dan buat UPT yang ke 5 atau 6 seingat saya..sudah 2,3 klinik saya pergi...UPT negatif dan scan pun tiada kelongsong baby...tapi awas! pil ni hanya boleh dapat melalui preskripsi doktor sahaja..sebab pil ni juga boleh gugurkan baby...

Hasil peng'google'an saya, byk sebab puan 'p' tidak mahu menjengahkan dirinya...antaranya stress dan juga pertambahan mendadak berat badan...hormon berubah, jadi puan 'p' macam konfius nak datang ke tak...pil ni InsyaAllah akan kembalikan kitaran puan 'p' seperti biasa...
(dah agak dah...mesti ada kaitan dengan berat badan punyer....)

dah makan ubat ni kena mula berdietla plak...lemak2 dah banyak berkumpul nih...makan plak x pernah xder selera...dan lagi satu habiskan EPO yang saya beli sejak sekian lama x habis2 lagi.....EPO tu pun bagus juga untuk hormon...

Nampaknya belum masa Syifa nak dapat adik..semoga Allah permudahkan untuk kali yang lain pula....

28 comments:

  1. mknla epo tu..utk stabilkan hormon juga utk cantikkkan kulit heh..tp pilnya beso..sy mkn gak dulu..tp byk selang hehe

    ReplyDelete
  2. salam puan...sy pernah on Nocolut almost setahun setengah..sebab turun darah banyak sangat..and of course sbb obese..(bile berat badan lebih, lemak bwh kulit tu akan inject more estrogen ke rahim)...sekarang sy amalkan supplement dari Shaklee iaitu GLA complex dan Vivix dan few products, alhamdulillah...berat badan mulai susut, period mule stabil,ukur lilit pinggang berkurangan, bertenaga, tidak berdengkur dan paling penting tak perlu nak byr bil hospital yg mahal lagi.... kalo berminat bole call saya,amy 012-6812824

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, jgn kontek no di atas utk tujuan beli ubat... Sebab sy x jual ubat... Tq... Kalo boleh mohon tuan tanah dslete komen ay tu sbb sy x tau nk delete mcm mane...

      Delete
    2. Kalau makan ubat ini dalam berapa hari haid akan datng

      Delete
  3. maafla...sy x dapat bg jawapan untuk masalah saudari...sy dapat ni dari doctor..alhamdulillah, lepas makan, turun darah macam biasa...untuk bulan2 yang seterusnya,sy tak ambil lagi pil ni..period saya kembali normal.

    ReplyDelete
  4. salam..nak tanya...pil ni ambil berbeza bg setiap individu ke?sbb doc suruh sy makan 3 biji..tp rata2 sy tengok mereka yg makan ni 2 biji shj sehari..sy jadi takut pulak nak ambil 3 biji.bantu sy plz...

    ReplyDelete
  5. salam puan. macam sy, period saya hanya datang dua kali selepas mngambil pil tersebut dan bln ketiga sudah tidak datang dan berterusan selama 5bln. sy ambik utk kali2 pil tersebut. trnyata sy masih tidak turun haid.

    ReplyDelete
  6. Salam, saya ambik 2 biji norcolut selepas sarapan,

    Ada ke cara amnik ni btol,sila tunjuk ajar, terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahu saya, kalau dos makan ubat 2x sehari maknanya 1 biji jam 8am selepas sarapan, 1 biji lagi jam 8pm selepas dinner.

      Delete
    2. Kalau skali mkn 2 biji ada kesan x? Sy silap mkn

      Delete
  7. saya pun sama beli utk lawaskan perod, bila mkn period stop..lg stress rasa

    ReplyDelete
  8. Sya terlebih mkn 2 biji sekali mkn ada effect x? Sy baru2 ni ja delay period.. Sebelum ni ok ja... Bulan lepas pon sy perion mcm biasa ikot waktu kitaran 28 hari.. Bulan ni ja x datang.. Ada kesan x skali mkn dua biji.. Sehari jdi 4 biji dah? Sy baru consume harini hari ketiga.. Tolong sy please

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mkn sbb period delay.. Munkin sbb hormone.. And stress.. Sy belum berkahwin

      Delete
  9. haii saya baru nak mencuba product ni . saya masih blm berkahwin .. berat badan and tinggi tak stabil .. (gemuk) .. tinggi around 153cm berat around 78/80kg .. itu dah kira overweight .. tapi yang saya hairan sgt sblm sblm ni pun mmg period selalu delay 2bulan sekali sejak awal keluar period mmg selalu delay 2bulan sekali .. tapi tahun ni tercatat pulak 4bulan dah tak keluar period .. last on mei (bulan 5) .. saya sangat lah risau .. sebb dalam jangka masa 5bulan lagi saya akan berkahwin .. jadi apa pendapat akak akak yang ada dalam ni .. sangat risau sbab takut susah mengandung ..

    ReplyDelete
  10. sy doc bg 2x mkn 2bji,doc bg u 7hari..skrg sy tgh tnggu period..sbb period sy last bulan 5..doc pesan kne trnkan berat skli..ada ke org mkn norcolut ni tp xperiod jgk

    ReplyDelete
  11. sama.,sy mkn pil ni..tp x jugak turun haid..

    ReplyDelete
  12. lps mkn norculot tp xpriod jugak..kena jmpa doc cpt, kot prgnat .klu dh tmkn sbnrnya xapa..ubt ni klu tmkn tp sbnrnya sdg hmil, ia akan mguaatkn kndungn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke puan? Sbb sy takut sy dah mkn semua ubat ni..utk turun haid.. doc bagi lepas cek upt ne-'ve dan scan pun xda apa2... tapi hari ni , sy cek semula upt guna kit, mcm ada 2 garis tapi garis yg satu tu samar2 je...

      Delete
  13. Tak silap saya..ambil norcolut ni tuk delay period...sy amik sbb nak delay period tuk sementare.

    ReplyDelete
  14. Ubat ni utk bg teratur period ka?

    ReplyDelete
  15. Sya nak tnye .. kuantiti yg perlu diambil .. sbb rse mcm da amik terlebih .. brp kuantiti pengambilan yg menyebabkan keguguran ??

    ReplyDelete
  16. I ada sexy with boyfriend but I check upt 1 garis... I mkn ubat blh ke

    ReplyDelete
  17. Ubat ini untuk turun darah atau bukannya saya baru nak mencuba sebab saya lambat datang haif

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru jumpa doktor dua hari lepas sebab period lewat 3 minggu. Doktor bagi saya ubat ni untuk makan 2x sehari after meal & doktor cakap lepas makan ubat ni selama 5 hari, normal period akan turun dalam 3-4 hari bila kita stop ambil pil ni. Andai kata period masih tak turun lagi, doktor suruh datang lagi klinik sebab nak check lagi ada masalah apa. First sekali doktor suruh turunkan berat badan. Saya risau sebab sebelum ni period regular. Lepas pkp 18/3 sampai sekarang 1/5 tak datang2 period 😭

      Delete
  18. Kalau makan ubat ni still dtg period mcm mna

    ReplyDelete